Kenniscentrum Oncologie


Opzetten communicatie- en sponsorbeleid

Het Kenniscentrum Oncologie is een centrum gericht op de psychosociale ondersteuning van kankerpatënten in de regio Apeldoorn, Deventer en Zutphen. Het centrum biedt aanvullende hulp op de medische zorg van ziekenhuizen. Het Kenniscentrum Oncologie wordt gedeeltelijk gerund door vrijwilligers en maakt gebruik van sponsorgelden. De bekendheid van het centrum was laag en de sponsoring nog niet goed op gang.


Muto Communicatie kreeg de opdracht om het communicatie- en sponsorbeleid op te zetten.


De naamsbekendheid van het kenniscentrum in de regio was hierbij vooral van belang. Sponsoren zijn eerder bereid te sponsoren wanneer het om een bekende instelling gaat. Voor het centrum is het belangrijk dat ook het publiek bekend is met het kenniscentrum. Dit wordt onder meer gerealiseerd door een actieve persaanpak. Een momentenkalender bepaalt wanneer er waarover een persbericht wordt geschreven. In ieder persbericht staat ook de kernboodschap van het Kenniscentrum. Zo wordt er gebouwd aan een eenduidig beeld rondom het Kenniscentrum Oncologie.


Het communicatieplan heeft als doel een sterk merk in de markt te zetten, ambassadeurs te creëren en potentiële sponsoren bekend te maken met het centrum.


< terug naar opdrachtgevers